Kromě návrhů, které si můžete přečíst na konci jednotlivých příspěvků (škola, výpočetní technika), jsme z vlastní iniciativy nebo na základě upozornění vás, občanů, doručili na městský úřad také následující podněty:
Zastupitelé na svých zasedáních vykonávají mandát, který získali ve volbách – rozhodují o zásadních věcech všech občanů města. Jde bezpochyby o výkon (důležité) práce, řízené zákonem (o obcích). Konzumace alkoholu se s tímto zásadně neslučuje. Jak známo, na pracovišti a ve službě se pít nesmí, při řízení (města) podle mne také ne. Chování některých zastupitelů na posledním zasedání si vysloužilo oprávněnou kritiku od několika občanů. Věřte mi, že jednu sklenku za večer bych neřešil a nepovažoval za problém. „Neznalost míry“ ale bohužel nezbývá než řešit jasně formulovaným úplným zákazem.
Navrhuji, aby město přijalo vyhlášku, v níž bude staveno, v jakých lokalitách se mohou stavět pouze rodinné domy, v nichž by byl počet bytových jednotek omezen na dvě, a kde je případně povoleno stavět tzv. bytové domy s větším počtem bytových jednotek. Tento návrh je reakcí na skutečnost, že uprostřed zástavby běžných rodinných domků skupují developerské firmy pozemky, na nichž staví tzv. viladomy se třemi bytovými jednotkami, které se do okolní zástavby nehodí. Kromě toho veškeré odhady přírůstků obyvatel v souvislosti s výstavbou počítaly se 4 obyvateli na jeden rodinný dům a od toho se také odvíjely předpokládané požadavky na občanskou vybavenost a infrastrukturu.
Opakovaně upozorňujeme vedení města na skutečnost, že kontrolní výbor, toho času pod vedením pana Volejníka (ODS), se dlouhodobě ani neschází, ani nevykazuje žádnou aktivitu. Proto navrhujeme do funkce předsedkyně tohoto výboru ing. D.Göttelovou a pro rok 2009 provedení kontroly v oblastech:
Kontrolní a finanční výbor zastupitelstva – Výňatek ze zákona o obcích § 119
(1) Finanční a kontrolní výbory jsou nejméně tříčlenné. Jejich členy nemohou být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu.
(2) Finanční výbor a) provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce, b) plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.
(3) Kontrolní výbor a) kontroluje plnění usnesení zastupitelstva obce a rady obce, je-li zřízena, b) kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti, c) plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.
Na webových stránkách města má být v nejbližší době v sekci intranet zprovozněno tzv. úložiště materiálů. Tam budou uloženy úřední dokumenty, které byly dříve rozesílány elektronickou poštou a v případě velkých příloh vznikaly problémy. Naši radní rozhodli, že členové rady budou mít oprávnění číst všechny uložené dokumenty, zatímco obyčejní zastupitelé budou mít přístup pouze k podkladům pro jednání zastupitelstva. Jsou zřejmě přesvědčeni o jakési své nadřazenosti. Zákon o obcích však v případě přístupu k informacím nerozlišuje mezi členy rady a členy zastupitelstva. Kromě toho nejvyšším orgánem města je zastupitelstvo a jemu je rada města při své činnosti odpovědná. Není tedy důvod k tomu, aby radní pracovali s nějakými materiály, do kterých zastupitelé nemohou nahlížet. Radě města jsem proto předala podnět, v němž navrhuji umožnit zastupitelům přístup ke všem materiálům, které mají k dispozici členové rady.
Na základě upozornění všímavých občanů a vlastního posouzení situace v nově zrekonstruované Karlštejnské ulici jsme vyzvali radu města, aby se zabývala dopravně-bezpečnostní situací v této ulici – chybějící značky, špatně viditelné přechody pro chodce (kombinace šedé a červené dlažby), problémy s parkováním v blízkosti nádraží, opatření omezující rychlost aut v horní části komunikace atd.